Podanie o zezwolenie na usunięcie zadrzewienia
Kogo dotyczy
Wniosek o wydanie zezwolenia składa osoba fizyczna lub prawna zamierzająca dokonać wycinki drzew lub krzewów lub właściciel urządzeń, o których mowa w Art 49 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r Kodeks cywilny (Dz.U z 1964r, Nr 16, poz. 96 z późn.zm)
Czas realizacji
Zgodnie z Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r. poz. 267) sprawy są załatwiane niezwłocznie. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia zawierający następujące informacje:
- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza nieruchomości, lub właściciela urządzeń, o których mowa w Art 49 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r Kodeks cywilny (Dz.U z 1964r, Nr 16, poz. 96 z późn.zm)
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu
- tytuł prawny władania nieruchomością, z tym że wymóg ten nie dotyczy wniosku właściciela urządzeń, o których mowa w Art 49 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r Kodeks cywilny;
- obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm
- przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew
- przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu
- wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy
Do wniosku należy dołączyć:
- rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzew lub krzewów w stosunku do granic nieruchomości i obektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do władania nieruchomością lub oświadczenie, że wnioskodawca jest właścicielem/współwłaścicielem nieruchomości,
W przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem/współwłaścicielem nieruchomości do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela/współwłaściciela na złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na wycinkę drzew i krzewów.
- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza nieruchomości, lub właściciela urządzeń, o których mowa w Art 49 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r Kodeks cywilny (Dz.U z 1964r, Nr 16, poz. 96 z późn.zm)
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu
- tytuł prawny władania nieruchomością, z tym że wymóg ten nie dotyczy wniosku właściciela urządzeń, o których mowa w Art 49 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r Kodeks cywilny;
- obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm
- przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew
- przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu
- wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy
Do wniosku należy dołączyć:
- rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzew lub krzewów w stosunku do granic nieruchomości i obektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do władania nieruchomością lub oświadczenie, że wnioskodawca jest właścicielem/współwłaścicielem nieruchomości,
W przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem/współwłaścicielem nieruchomości do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela/współwłaściciela na złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na wycinkę drzew i krzewów.
Opłaty
Złożenie podania nie podlega opłacie.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie złożone za pośrednictwem Burmistrza Leśnicy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu w terminie 14 dni od jej doręczenia.
Podstawa prawna
Art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r. poz. 627).